Du är här

2019-02-12

Ny VD på Assistansbolaget i Sverige AB

Vi kan nu stolt presentera en rolig nyhet! 
I oktober så slutade Carina Wessman som VD hos oss på Assistansbolaget i Sverige AB för att ta sig an nya utmaningar. Jonas Lindegren som även är ekonomichef hos oss blev tillfrågad om att bli tillförordnad VD. 
En tjänst han har haft fram tills nu då han har fått frågan om att bli VD "på riktigt", ett uppdrag som han nu har valt att tacka ja till!

Här nedan följer en intervju med våran nya VD

Beskriv din egen bakgrund kortfattat

Jag heter Jonas Lindegren, är 36 år gammal och uppvuxen i Örebro. Jag bor i ett villaområde i utkanten av Örebro med min sambo och fyra barn (två egna och två "bonus"). 
Jag har arbetat på Assistansbolaget i drygt 1,5 år, dessförinnan har jag arbetet 10 år inom återvinningsbranschen.

Hur känns det att vara ny VD för Assistansbolaget i Sverige AB?

Det känns såklart jättebra! Vi är ett jättefint bolag som gör skillnad i människors vardag, vilket jag verkligen gillar.

Hur har dina tankar gått, har det varit självklart att ta den här tjänsten?

Jag har arbetat på Assistansbolaget som ekonomichef sedan juni 2017. Under den här tiden har jag lärt känna många människor och fått bra förståelse för verksamheten. 
När jag blev erbjuden tjänsten som tf VD i oktober 2018 kände jag direkt att; "Ja, självklart vill jag anta den här utmaningen". Lika självklart var det att tacka ja när frågan kom om jag kunde tänka mig att blir VD "på riktigt".

Vad är roligast med att jobba för Assistansbolaget i Sverige?

Det absolut roligaste är helt klart själva verksamhetens syfte, dvs att hjälpa människor med funktionsvariationer och bidra till en så bra och jämlik vardag som möjligt. 
Jag har själv en dotter med en grav CP-skada sedan födseln och vet därför hur det det är att vara i en utsatt situation, där betydelsen av att ha någon som förstår situationen och hjälper en med den samma är så otroligt stor.

Vad ser du är dom största utmaningarna framåt för oss som företag?

För oss som företag gäller det att nå ut till våra kunder, anhöriga, godemän, förvaltare och assistenter och bygga relationerna ännu starkare. Detta ska vi göra genom att på ett familjärt vis skapa en känsla av att vara en viktig del av en helhet. Vi ska visa att vi lever efter våra värderingar; Glädje, Engagemang och Trygghet.

Vad tycker du är dina styrkor?

Jag hoppas och tror att jag är en ödmjuk person som är bra på att lyssna och förstå alla människor. Att jag dessutom har ett extra engagemang i arbetet genom min egen dotters historia är jag också säker på bidrar till ökad förståelse för det verksamheten syftar till.

Till sist så följarna lär känna dig lite mer, vad gillar du att göra på fritiden?

Fritiden består till stor del av familjeliv, i alla dess former. Utöver det har jag alltid varit idrottsintresserad, vilket nuförtiden mestadels består i att följa främst hockey och fotboll på TV. Men jag försöker även se live när tillfälle ges.

Fler nyheter

2020-11-06

Information anställd och kund

Globalt står vi inför ännu en “rekordvecka”  där Europa sticker ut som ett epicentrum.

Det allvarliga läget i Sverige med ökande antal IVA-vårdade och avlidna, de senaste två veckorna, resulterar i att allt fler regioner sätter till skärpta lokala allmänna råd. Det gäller nu 10 av landets 21 regioner.

Läs mer vad som gäller för DIN region HÄR.

Information och påminnelse om tidigare kommunicerade riktlinjer!

2020-11-04

Viktig information med anledning av Covid-19

De senaste dagarna har vi uppmärksammats från alla håll och kanter om att viruset tar fart i olika regioner och vi vill därför påminna och poängtera vikten av att fortsätta följa riktlinjer!

Allmänna råd är satta i flera regioner och vi vill upplysa Er alla om vikten av att följa dem! Detta är extra viktigt för dig som arbetar inom vård och omsorg!